პროექტისათვის ასევე აუცილებელია ეროვნული სასწავლო გეგმით გათვალისწინებული მიზნების დასახვა და შესაბამისი შედეგების გათვალისწინება თუ რა შედეგზე უნდა გავიდეთ და რა უნარები უნდა განუვითარდეთ მოსწავლეებს პროექტის განმავლობაში.
პროექტებით სწავლების მესამე დღეს გავეცანი მიმართულების მიმცემი კითხვების მნიშვნელობას პროექტისათვის, საერთოდ შეკითხვია დასმა საინტერესო პროცესია, კითხვები ხელს უწყობს სწავლის ოროცესს, მოსწავლეებში ზრდის მოტივაციას უფრო მეტი გაიგონ, ეძებონ კითხვებზე პასუხები, რაც უნვითარებთ მათ დამოუკიდებელ აზროვნებას , აკავშირებენ საკთარ გამოცდილებას ნასწავლთან. მიმართულების მიმცემი საკვანძო სიტყვები შეიძლება იყოს ზოგადი, თემატური და შინაარსობრივი. მიმართულების მიმცემი საკვანძო სიტყვები მოსწავლეებს უნვითარებს მრალ სააზროვნო უნარებს. ზოგადი კითხვები ფართო მნიშვნელობის ღია კითხვებია, თემათური კითხვები მოითხოვს ვრცელ პასუხს და მთლიანად თემას უკაშირდება, ხოლო შინაარსობრივი კითხვები მოითხოვს ფაქტებზე დაფძვნებულ პასუხებს. ყველაფერი ეს ძალიან დამეხმარება პროექტის დაგაეგმვასა და განხორციელებაში.
პროექტებით სწავლების მესამე დღეს გავეცანი მიმართულების მიმცემი კითხვების მნიშვნელობას პროექტისათვის, საერთოდ შეკითხვია დასმა საინტერესო პროცესია, კითხვები ხელს უწყობს სწავლის ოროცესს, მოსწავლეებში ზრდის მოტივაციას უფრო მეტი გაიგონ, ეძებონ კითხვებზე პასუხები, რაც უნვითარებთ მათ დამოუკიდებელ აზროვნებას , აკავშირებენ საკთარ გამოცდილებას ნასწავლთან. მიმართულების მიმცემი საკვანძო სიტყვები შეიძლება იყოს ზოგადი, თემატური და შინაარსობრივი. მიმართულების მიმცემი საკვანძო სიტყვები მოსწავლეებს უნვითარებს მრალ სააზროვნო უნარებს. ზოგადი კითხვები ფართო მნიშვნელობის ღია კითხვებია, თემათური კითხვები მოითხოვს ვრცელ პასუხს და მთლიანად თემას უკაშირდება, ხოლო შინაარსობრივი კითხვები მოითხოვს ფაქტებზე დაფძვნებულ პასუხებს. ყველაფერი ეს ძალიან დამეხმარება პროექტის დაგაეგმვასა და განხორციელებაში.
ძალიჯ კარგი, რომ აფასებთ პროექტის თვითელ კომპონენტს, აღწერთ მათ საჭიროებას.
ReplyDelete